Peluang Kita Ditipu Ada Di Mana-Mana

Apabila peluang pekerjaan dan perniagaan semakin berkurangan, banyak individu akan menghadapi masalah mendapat kerja dan berjaya dalam bisnes. Situasi ini mengakibatkan banyak individu yang tidak bertakwa kepada Tuhan menyediakan perangkap bagi mendapat duit mudah.

Peluang bagi memulakan bisnes sendiri bagi individu yang ingin menjadi usahawan adalah terlalu banyak, cuma yang menyebabkan ramai individu kecundang adalah kerana merebut projek.

Bagi individu yang bercita-cita ingin kaya ingin mengubah nasib hidup dan sebagainya, melabur dalam ‘skim-skim’ yang ada diluar sana bukan dapat membantu kita sebaliknya membantutkan jiwa kita. Perlaburan yang terbaik bagi dilakukan adalah dengan membaca buku-buku yang berkaitan. Gunakan sekitara RM 50 – RM100 kita sudah dapat membeli beberapa buku-buku yang dapat membuka minda kita dan mengelakkan kita dari termasuk dalam kumpulan orang yang tertipu.

Bagi mengelakkan kita, pasangan, ibubapa, saudara mara dan sahabat kita tertipu adalah sebaiknya celikkan diri kita dengan ilmu kewangan dan pada masa yang sama elak dari membaca flyer yang tidak perlu.

Banyak flyer yang disediakan di luar sana hanya bagi memerangkap kita. Jangan sampai sudah tertipu baru ingin insaf.

1 comment on “Peluang Kita Ditipu Ada Di Mana-Mana”

  1. julia Reply

    Apa pandangan tuan tentang skim pembelian barangan dan proses mencari downline yang banyak diperkatakan kini . Sya ingin mencuba nasib , tetapi takut utk gagal menjelaskan hutang jika sekiranya syarikat tersebut bankrup atau tidak mendapat downline.
    terima kasih

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *